E-post: order@treksta.se
Telefon: 0320 23 1690
Du får orderbekräftelse via e-post när ordern är godkänd. Efter att ordern skickats kommer du att få en ny e-post som visar att ordern har plockats och skickats. Kontrollera skräpkorgen om du inte mottar orderbekräftelsen. Kontakta order@treksta.se om denna inte mottagits.
Du får e-post med länk för spårning från oss.
Om du ångrar din beställning eller upptäcker att du har beställt fel, så kan vi i vissa fall hjälpa dig ändra eller annullera denna om du inte har mottagit ett e-postmeddelande med bekräftelse på att ordern har plockats och skickats. När denna bekräftelse har skickats ut är det för sent att göra ändringar eftersom ditt paket är klart för utsändning och på väg till dig.
Vi kan i vissa fall slå samman ordrar och förpacka dem i samma paket. Detta beror på ordertillgång och hur långt i processen dina beställningar kommit. Vi kan inte lägga till varor i en beställning, då måste ordern annulleras och läggas på nytt eller du lägger in en tilläggsorder.
Vad gör jag om innehållet i paketet inte stämmer med min beställning? Om innehållet i paketet inte stämmer med din beställning, måste du ta kontakt med oss på order@treksta.se. E-postmeddelandet måste innehålla ordernummer som du hittar på orderbekräftelsen och beskrivning av vad som är fel.
Trygg betalning är viktigt for oss. Därför samarbetar vi med Klarna för all kortbetalning. Klarna är en mycket trygg och mycket använd lösning som använder SSL (Secure Sockets Layer). Det betyder att all betalningsinformation som skickas krypteras över nätet direkt till Klarna.
Din information överförs med en säker anslutning och din kortinformation kan inte läsas av obehöriga. Ingen kortinformation registreras eller lagras av oss.
Ja, du kan välja faktura. Vi använder Klarna som betalningsförmedlare. Klarna ombesörjer säker och effektiv betalning.
Om du väljer faktura/delbetalning, kräver Klarna att du uppger födelsenummer för kreditkontroll. Vi lagrar inte ditt personnummer och det skickas krypterat till Klarnas system.
Klarna tar de flesta internationella kort såsom Visa och Mastercard. Klarna reserverar beloppet på betalkortet när beställningen läggs in. Beloppet dras när ordern är färdigbehandlad.
Om din order annulleras kommer det reserverade beloppet att friges. Eftersom beloppet endast är reserverat kommer detta inte att visas som en återbetalning på ditt konto. Om du vill häva köpet och använder dig av ångerrätten, kommer belopp motsvarande värdet på de returnerade varorna att återbetalas till samma kort som du använde vid betalningen. Bankens behandlingstid är normalt 3–5 dagar innan beloppet är tillgängligt på ditt konto.
Normal leveranstid från det att paketet skickats tills det kan hämtas är 3–6 dagar. Avvikelser kan förekomma, men beställningen paketeras inom tre vardagar. Du får sms-/e-post meddelande från PostNord när paketet kan hämtas.
Tidsperioden för att returnera en vara till oss mot bakgrund av ångerrätten är ursprungligen 14 dagar från den dag du mottog sista varan av din beställning.
Ta eventuellt kontakt med order@treksta.se så förlänger vi tidsperioden för retur efter ditt behov. Du kan också ladda ner ångerblankett här: Ångerblankett
Du kan alltid ångra ditt köp. En vara som returneras till oss mot bakgrund av ångerrätten, ska kunna sälja som ny. Det vill säga att varan måste returneras med etikett och emballage i samma skick som när du mottog produkten.
Bifogat i paketet eller i e-postmeddelandet med orderbekräftelsen fick du med en retursedel. Fyll i denna retursedel och skicka den tillsammans med varan som ska returneras.
Varor som skickas i retur till oss paketeras och skickas via postombud. Observera! Du får inte tejpa eller klistra returetikett direkt på förvaringsasken som medföljer skolåda.
Ja, vi har tyvärr inte fri retur på våra varor. Frakten är inte helt återbetalningsbar.
Vi har normalt 3–5 vardagars behandlingstid från det att vi mottar din retur. Du kommer då att få ett e-postmeddelande om detta. Om du vill häva köpet och använda dig av ångerrätten, kommer belopp motsvarande värdet på de returnerade varorna att återbetalas till samma kort som du använde vid betalning. Detta kan ta upp till en vecka. Fakturaköp tar lite längre tid att återbetala.
Om du vill byta en vara till annan storlek eller färg skickar du varan du har fått tillbaka till oss. Vi har inte fri retur så frakt tillkommer. Vi skickar en ny vara till dig så snart vi har mottagit den returnerade varan.
Vi skickar önskad storlek och färg till dig så snart varan mottagits och beställningen är färdigbehandlad, förutsatt att vi har varan i lager. Vi har normalt 3–5 vardagars behandlingstid från det att vi har mottagit din retur. Om vi inte har storleken du önskar i lager, kommer vi att återbetala beloppet. Du kommer då att få ett e-postmeddelande med information om detta.
Tyvärr får vi inte byta varor som är dyrare/billigare. Du måste i dessa fall använda ångerrätten och kommer att få beloppet återbetalat. Du måste lägga en ny order på önskad vara.
Om det skulle vara något fel på varan du köpte av oss, ber vi dig ta kontakt med kundservice på order@treksta.se. Skicka ett e-postmeddelande med ordernummer och bilder till oss samt orsak till reklamationen. Vi kommer att kontakta dig inom 2 arbetsdagar.
Om vi mot förmodan skulle ha skickat fel vara till dig, vänligen kontakta oss på order@treksta.se så att vi kan skicka korrekt vara så snabbt som möjligt. Bifoga ordernummer och beskrivning av vad som skickats fel i e-postmeddelandet.
Skicka oss en e-post. order@treksta.se
Ring oss! 0320 1616 90
(mån-fre 10.00 -15.00)